АТЕСТАЦІЯ


ІНДИВІДУАЛЬНИЙ  ПЛАН  РОБОТИ  З  АТЕСТАЦІЇ  ВЧИТЕЛЯ
ТИЛИК  ОЛЕНИ  СЕРГІЇВНИ,
вчителя  німецької мови
№ п/п
         Зміст  роботи
    Дата
Відповідальний
1.
Співбесіда з вчителем по обговоренню плану атестаційного періоду
Вересень   2018 р.
Єрмак Л.Ю.
2.
Курси підвищення кваліфікації  вчителів німецької мови
16.04. 2018-  27.04.2018
Панасюк В.У.
3.
Відвідування уроків та виховних  заходів:                                                    Предмет: німецька мова, 6-В                  Тема: «Відпочинок і дозвілля»            Виховний захід: новорічний інтегрований захід  « Різдво. Полілог   З – х культур»
Конференція в обласній науковій бібліотеці, присвячена 220- річчю з дня народження Генріха  Гейне
Жовтень- листопад      2018 р.


грудень         2016 р.
грудень         2017 р.
Єрмак Л.Ю.,   Тилик О.С.


Христова С.В. Тилик О.С.

Тилик О.С.        Некіга Л.М.
4.
Перевірка ведення індивідуальної ділової документації:                               - календарні  плани                                   - учнівські  зошити                                   - учнівські щоденники                             - класні журнали
Вересень -   грудень
Єрмак  Л.Ю.   Христова С.В. Мацкуляк Ю.В.
5.
Відкритий урок з німецької мови у   11-А класі на тему «Шкільне життя»
Лютий        2019 р.
Єрмак Л.Ю.   Тилик  О.С.
6.
Виступ на РМО вчителів німецької мови:
§  Парна та групова форми роботи на уроці німецької мови
§  Мовний семінар – практикум

§  Творчий звіт вчителя,що атестується

§  Виступ «Інтегрований підхід до навчання як засіб розвитку творчих здібностей учнів»


Грудень  2016 р.
Березень      2018 р.
Грудень     2018 р.

Березень       2019 р.


Тилик  О.С.

Тилик  О.С.

Тилик  О.С.


Тилик  О.С.
7.
Майстер – клас з іноземної мови  для вчителів району  « Застосування ефективних методів роботи при формуванні комунікативної компетенції учнів на уроках іноземної мови»
Лютий       2018 р.
Тилик  О.С.
8.
Виступ на ШМО вчителів іноземної мови:
Сучасні ІК- технології  як частина спектру інноваційних технологій навчання
Методичні рекомендації з питань підготовки випускників 11-го класу до ЗНО та 9 кл. до ДПА
Використання ІК- технологій під час підготовки до ДПА та ЗНО


Березень     2017 р.

Березень       2018 р.

Жовтень       2018 р.


Тилик О.С.


Тилик  О.С.


Тилик О.С.
9.
Виступ на педраді: «Розвиток креативно-комунікативної складової діяльності вчителя на уроці в умовах інноваційного середовища»
Травень    2016 р.
Панасюк  В.У.
Тилик  О.С.
10.
Творчий звіт з теми: «Інтегрований підхід до навчання як засіб розвитку творчих здібностей учнів»
Березень     2019 р.
Тилик  О.С.
11.
Оформлення папки методичної документації
Жовтень-     грудень
Єрмак  Л.Ю.    Тилик  О.С.
12.

Робота  з літературою з метою професійного самовдосконалення
постійно
Тилик  О.С.
13.
Робота з батьками:                                   - індивідуальні бесіди                             - консультації
За потребою щопятниці
Тилик  О.С.
14.
Анкетування з метою оцінки роботи вчителя:                                                    - учнів                                                         - вчителів                                                  - батьків
2018 – 2019 н.р.
Мацкуляк Ю.В. Шалалієва  В.О.
15.
Самоаналіз педагогічної діяльності, звіт з самоосвіти вчителя
Березень     2019 р.
Тилик  О.С.
16.
Підготовка атестаційного листа
Лютий          2019 р.
Єрмак Л.Ю.
17.
Співбесіда з вчителем з метою обговорення атестаційного листа
Березень   2019 р.
Єрмак Л.Ю.
18.
Підготовка атестаційних матеріалів для розгляду їх на засіданні атестаційної комісії
Лютий -    березень      2019 р.
Панасюк В.У.   Єрмак  Л.Ю.


ДОСВІД РОБОТИ
на тему

«Інтегрований підхід до навчання як засіб розвитку творчих здібностей учнів»
ВСТУП
   1. Обгрунтування  актуальності  роботи.
         Сучасний  розвиток  міжнародних  звязків  між  державами  слугує   передумовою  для  активізації  знань  про  культурні  особливості  країн і народів, мова  яких  вивчається. Цьому  сприяє  міжкультурний  підхід  до вивчення  іноземної  мови. Важливим  є  те, щоб  учні  не  просто отримували знання  з  навчання  іноземних  мов, а вміли  користуватися  апаратом  кожної  дисципліни  в  інтегрованому  зв’язку  з  рідною  мовою  для  активізації  їх  пізнавальної  та  майбутньої  професійної  діяльності.
   2. Теоретична  база. 
         Ідея  використання  інтегрованого  підходу  до  навчання  в  навчальному  процесі  доведена  в  роботах  відомих  майстрів  педагогічних  технологій  (Платона, Аристотеля, Канта, Менделєєва ,Я.Коменського, Н.М. Світловської). В  своїх  роботах  вони  довели  важливість  використання  інтегрованих  технологій  в  навчанні  для  освіти  майбутнього, для  розвитку  суспільства  в  цілому.
3. Провідна  мета.
       Мета  уроків, побудованих  на  інтегрованій  основі – створити  передумови  для  різнобічного  розгляду  певного  обєкта, поняття, формування  системного  мислення, збудження  уяви, вироблення  позитивно-емоційного  ставлення  до  пізнання. Визначити дидактичні завдання інтегрованого навчання іноземним мовам; розкрити види і форми реалізації їх на уроках і в позакласній роботі.                                                       
 4. Прогнозовані  результати.
       Використання  інтегрованих  технологій  у  навчанні  сприяє  розвитку  ініціативи  самостійності,  організаторських  здібностей, стимулює  процес  саморозвитку.  Цей  метод  сприяє  не  лише   розкриттю  можливостей  і  здібностей  учня, а  й  усвідомленню, оцінці  особистісних  ресурсів,  визначенню  особистісно  значущих  і  соціально  ціннісних  перспектив.

Розділ І
        Ідея інтегрованого підходу до навчання як психолого-    педагогічна проблема
                1.1  Сутність інтеграції в навчально-виховному процесі
       Інтеграція – (лат. поповнення,зближення, об’єднання  частини  в  одне ціле, взаємопроникнення  двох  чи  більше  предметів). Інтеграція  як  педагогічне  явище  має  давні  традиції.
Сама  проблема  інтеграції  простежується  ще  в  працях  Платона ,  Аристотеля, Канта, Менделєєва , які  піднімали  ідею  єдності  наукових  знань.   Ще  в  XVII віці  Ян Амос Коменський казав, що  початкова  школа  повинна  вчити  дітей не  тільки  читанню, письму й рахунку, але й  корисним  для  дітей  відомостям ,які  входять в фонд загальних  знань, які  засновані  на інтересах дітей. А ось  позиція  доктора  педагогічних  наук  Н.М.Світловської:                  « Кожного учня треба навчати системно  і асоціативно, інтегровано, що  надійно  забезпечується  інтегруванням  знань  та,  звісно, відпрацюванням  відповідної  технології  пізнання».
На  сьогоднішньому  етапі  робота  вчителів – предметників  спрямована  на  формування  національно – мовної  особистості  - людини , яка  володіє  вмінням  і  навичками  вільно,  комунікативно  вправно  користуватися  усіма засобами  мови, термінами   й  висловами  з  різних  галузей  наук. Важлива  роль  в  цьому  плані  відводиться  міжпредметним  звязкам  у  НВП.   Тісний  контакт  предметів   суспільно – гуманітарного  циклу  зумовлює появу  глибоких  і  всебічних  змістових , виховних  та  методичних  зв’язків. Одним  з  напрямів  методичного  забезпечення  уроків  є  проведення  їх  на  основі  інтеграції, змісту, відібраного  з  кількох  предметів  і  об’єднаного  навколо  однієї  теми.
Інтеграція – процес  і  результат  створення  нерозривно – звязаного, єдиного, цільного (О.Мариновська). Мета уроків, побудованих на  інтегрованій  основі створити  передумови для  різнобічного  розгляду  певного  обєкта, поняття, формування  системного  мислення, збудження  уяви, вироблення  позитивно–емоційного  ставлення  до  пізнання. Організація  інтегрованих  уроків  чи  використання  елементів  інтеграції  в  навчальному  процесі – це  один  із  кращих  способів   трансформації   знань, одержаних  учнями  на  уроках  суміжних  предметів.
         Оновлення  освіти  потребує  використання  нетрадиційних  методів  і  форм навчання, в  тому  числі  інтегрованих,  в  результаті  використання  яких  у дітей  виникає  цілісне  сприйняття  світу, формується  діяльнісний  підхід  у навчанні. Інтеграцію, в  моєму  розумінні, розглядають  не  тільки  з точки  зору  взаємозв’язку  знань  з  предметів, але  й  як  інтегрування  технологій, методів  та  форм  навчання.

       Існує  три  рівні  інтеграції  змісту  навчального  матеріалу :
·        внутрішньопредметна– інтеграція  понять,знань, умінь  в  середині  окремих  навчальних   предметів;
·        міжпредметна–синтез  фактів,  понять, принципів  двох  і  більше  дисциплін;
·        транспредметна–  синтез  основних  компонентів  та  додатковий  зміст  освіти.
         Ключовим  положенням  інтегрованого  уроку  є  те,  що  учні  пізнають  усе  через  діяльність, через  гру,через  творчість,а,  по-друге, що  діти  мають  потребу  в  самовираженні,у  втіленні  власного  ставлення  до  навколишнього  світу.
         Інтеграційні  процеси  тісно  переплітаються  зі  впровадженням  інноваційних  технологій, метою  яких  є  розвиток  творчої  особистості  школяра.
         Пізнавальна  діяльність  учнів , необхідність  самоосвіти  активізується  вже  на  етапі  підготовки  до  такого  уроку ( пошук  теоретичних  відомостей їх доведення, інформаційні та реферативні повідомлення,всебічне застосування, тощо ).  
         Класична  структура  організації  таких  уроків  збагачується   активними  формами  роботи – діловими  іграми ,створенням  проблемних  ситуацій , захистом  людей, тощо. Такий  методичний  підхід  дозволяє  створити  раціональну  комплексну  систему  навчання , сприяє   цілісному  якісному  засвоєнню  учнями  фундаментальних  знань , виявленню  причинно–наслідкових звязків  між  навколишніми  подіями  та  стандартними  алгоритмічними   структурами.
     При  інтегрованому  навчанні  мовну   грамотність  можна  перевірити  диктантом ,а  рівень  мовної  культури – аналізом   використання  людиною  іноземної  мови  в  побуті, професійній  сфері, художній   творчості.
1.2  Роль міжпредметних зв’язків у інтегрованому навчанні.Якщо  вчитель  проводить  уроки  іноземною  мовою, на  якому  інтегровано  зміст  з  різних  предметів, і  учні  включаються  у  різні  види  діяльності –такий  урок  вважаємо  інтегрованим.  Особливість  його  в  тому,  що  поєднуються  блоки  знань  з  різних  предметів, підпорядковані  одній  темі.
Німецька мова: Теми до вивчення
Клас
Міжпредметні звязки
1
Наука і технічний прогрес
 9
Фізика
Відомі вчені,винаходи
2
Робота і професія
9, 10
Технології
Вибір професії,інформація про професії
3
Живопис
10
Образотворче мистецтво
Жанри живопису,опис картин
4
Дозвілля,спорт
6-10
Фізкультура
Спортивні події,
обладнання для спорту,
відомі спортсмени
5
Україна,Німеччина
5-10
Географія
історія,література
Карта,міста,історія
країни, відомі поети,
письменники
6
Я,моя сімя,друзі
5-10
Українська мова,
література
Особисті дані,види
особистих стосунків,
дерево поколінь
7
Рідне місто
5-6
Історія,географія, література
Місцезнаходження,
основні історичні та
культурні відомості

Методичною основою інтегрованого підходу до навчання є встановлення міжпредметних звязків. Що  це  даєВстановлення  тісних  контактів  між  іноземною  мовою  та  предметами гуманітарного  циклу  дає  можливість:    
·        виконати  протягом  уроку  більший  обсяг  роботи, провести  більше  практичних  вправ;
·        глибше, конкретніше  розкрити  всі  питання  теми, що  вивчається, посилити аргументованість  наукових  положень;
·        оновити, уточнити  раніше  засвоєний  учнями  матеріал;
·        застосувати  різноманітні  методичні  прийоми;   
·        створити  проблемні  ситуації,які  змушують  учнів  думати, зіставляти,шукати  та  сприяють  розвитку  пізнавальних  інтересів, сприяють  формуванню  якостей  мислення,необхідних  як для  одержання  нових  знань,так і для  практичної  діяльності.


РОЗРОБКА УРОКУ ДЛЯ 6-А класу
  25.01.2019
 німецька як друга іноземна мова

Тема: Відпочинок і дозвілля. Я займаюся спортом.
Мета:  розширення словникового запасу , формування навичок монологічного мовлення; поглиблювати знання учнів про спортивні заняття, навчати осмислювати отримувану на уроці інформацію;  розвивати досвід пошукової творчої діяльності,  вміння працювати в команді, готовність брати участь у спілкуванні; прищеплювати любов до здорового способу життя.
Обладнання: підручник, електронні презентації, картки, аудіозапис пісен, ноутбук.

Етап уроку, мета
Завдання
Форми,прийоми,види роботи
І. Початок уроку
Введення в іноземну мову,встановлення емоційного контакту з класом





Завдання 1.
1.     Проведення рефлексії настрою: Sagt einander Wörter,  die positive             Emotionen ausdrücken und nehmt die Hände!                (schön, gut, nett, stark, sportlich, sympathisch  schlank, freundlich)
2.     Проголошення теми,мети уроку:                     Da werden wir Lexik lernen, Dialoge bilden, monologisch  sprechen.
Режим роботи  учень-учень, беруться за руки, утворюють коло.





Учні читають з екрану
ІІ. Фонетична зарядка
Повторення вимови,наголосу вивчених за темою слів
Завдання учням:  (аудіозапис)
1.     Співають пісню  «Hobby-Lied»:
  Jeden Tag  zur Schule! Ach das tut mir leid.                                         Ich hab` so viele Hobbys doch leider keine Zeit
     Ins Kino gehen und Freunde sehen.
     Doch jeden Tag zur Schule…       

Хором ,індивідуально повторюють
ІІІ. Активізація лексичного матеріалу до теми      
   Мета: закріплення та   поширення вживання лексики  в словосполученні, реченні








ІV. Формування навичок діалогічного  мовлення:   
Навчити учнів спілкуватися по темі



V. Розвивати вміння складати міні-розповідь  
Формувати вміння працювати в команді.

 1. Was bedeutet Freizeit für dichErgänze das Schema:       ( на слайді)



2.RatenspielWelchen Sport treibe ich?“



        1. Відповіді на питання впр.2 ст.58
       1.Treibst du gern Sport ?
       2. Was ist  deine Lieblingssportart?
       3. Warum treibst du Sport?
                 4. Wie  oft treibst du Sport?   


    2. За картками-опорами складають розповідь про заняття спортом у вільний час:
    Ich treibe …  gern.
    Meine Lieblingssportart ist …  .
    Ich treibe regelmäßig Sport , denn ich will gesund und …  sein.
    Ich treibe Sport dreimal …  … .
1.Учні самостійно письмово заповнюють асоціограму

   Сильні учні складають речення,  перевірка асоціограми









2. Учень загадує, яким  видом спорту він займається, інші відгадують і так по черзі – Treibst du …?

1. Робота в парах – Und du?









Робота в групах, учні роблять проект, презентують біля дошки.

VI. Рефлексія змісту навчального матеріалу
Виявлення рівня усвідомлення змісту заняття, вміння застосовувати здобуті знання для вирішення нового завдання.


VІІ. Заключний  етап  уроку   
 Мета: узагальнити вивчене, з’ясувати рівень засвоєння навчального матеріалу:
 а) підсумок:







б) домашнє завдання:
1. Складання  сенкан  зі словом  Hobby:
               
                 Hobby
              lustig   neu
           ist   macht  spielt
       gibt  uns  viel  Freude
                            Tanzen   









Рефлексія діяльності: за допомогою  карток  зеленого та жовтого кольору визначається ефективність уроку





1. Записати письмово відповіді на питання   впр.2 ст.58  *Вивчити розповідь про заняття спортом у вільний час, зробити презентацію




Ділова гра – робота в групах,учні виражають своє ставлення до проблеми

Учні достатньо засвоїли навчальний матеріал, відчували творчий настрій при виконанні цієї вправи







Учні піднімають картки зеленого кольору – все сподобалось, все зрозуміло;
Жовтого кольору – щось не зрозуміло, потрібна допомога.




1. Учні записують домашнє завдання у щоденник

Немає коментарів:

Дописати коментар

ВІТАЮ

Добрий день!  Вітаю всіх у моєму блозі!